9.09.2014 Liberty zyskuje na multikanałowości

Blisko 300 mln zł (298,1) – tyle składki przypisanej brutto zebrała w ubiegłym roku Liberty Direct. Amerykański ubezpieczyciel urósł o 11%. To zasługa zwiększenia o prawie 50% sprzedaży w kanale agencyjnym oraz silnego wejścia w segment produktów majątkowych.

Przychody firmy wywindowała tradycyjna sprzedaż dobrowolnych polis komunikacyjnych. Oferuje je obecnie ponad 4 tys. agentów. Część z nich to przedstawiciele ogólnopolskich multiagencji. Równocześnie jednak firma pozyskała do współpracy wielu regionalnych partnerów, co pozwoliło na dynamiczny wzrost. Stało się to możliwe dzięki inwestycjom w rozwój struktur sprzedaży.

Wprowadzona w ubiegłym roku strategia dywersyfikacji portfela to kolejny element, który zdecydowanie pozytywnie wpłynął na osiągnięte rezultaty. Firma, kojarzona dotychczas przede wszystkim z produktami komunikacyjnymi, postawiła również na inne ubezpieczenia majątkowe. Dzięki temu w ubiegłym roku udało się jej aż o 20% zwiększyć liczbę sprzedanych polis mieszkaniowych. Obecnie w tej kategorii produktów oferuje także polisy turystyczne oraz ubezpieczenia skierowane do komisów.

„Decyzja o silnym rozwijaniu sprzedaży tradycyjnej pozwoliła nam na istotne zwiększenie dostępności naszych produktów, a co za tym idzie pozyskanie dużej grupy nowych Klientów. Przełożyło się to na dwucyfrowy wzrost, podczas gdy rynek mocno spada. Pokazuje to, że pomimo bardzo dużej konkurencji rynkowej, wybrana przez nas strategia przyniosła oczekiwane efekty” – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. „W nadchodzących miesiącach chcemy utrzymać podobne tempo rozwoju. Obecnie pracujemy nad dalszą dywersyfikacją portfela i zwiększeniem przypisu z ubezpieczeń majątkowych. Dokonujemy również strategicznych zmian w marketingu i sprzedaży przez internet i telefon” – dodaje Kwieciński.

Rozwój kanału directowego, którego wyniki sprzedaży w znacznym stopniu zależą od prowadzonych działań internetowych i telewizyjnych, ma zapewnić nowa strategia marketingowa oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań IT. W marcu firma wprowadziła nową platformę komunikacji, której celem jest odświeżenie wizerunku i ocieplenie marki. Korzystając z rozwiązań sprawdzonych w innych branżach, zamiast dotychczasowej statuy firmę promuje animowana postać personifikująca „złośliwość losu”. Liberty postawiło też na aktywne promowanie ubezpieczeń opon oraz Assistance, co ma przyciągnąć uwagę konsumentów znudzonych kampaniami skoncentrowanymi wyłącznie na walorach cenowych podstawowych produktów OC i AC.