5.06.2013 Rusza akcja „Prędkość w mieście do obciach”

Rusza akcja społeczna „Prędkość w mieście to obciach”, której organizatorem jest firma ubezpieczeniowa Liberty Direct.

Celem przedsięwzięcia jest ograniczenie liczby wypadków drogowych w miastach poprzez zmianę postaw społecznych dotyczących jazdy samochodem oraz upowszechnianie wiedzy na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Patronem programu jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

W ramach akcji na platformie crowdsourcingowej millionyou.com zostanie zorganizowany konkurs na film promujący bezpieczną jazdę samochodem w mieście. Spośród zgłoszeń zostaną wyłonione najlepsze spoty, które następnie będą promowane w internecie oraz social media. Prace konkursowe można zgłaszać do 2 września br. Autorzy najlepszych filmów otrzymają nagrody pieniężne w wysokości do 10 000 zł.

Akcja „Prędkość w mieście to obciach” powstała w odpowiedzi na problem wysokiej wypadkowości w miastach. W 2012 roku zdecydowana większość wypadków - aż 27 056, miała miejsce w obszarze zabudowanym (73% ogólnej liczby wypadków), zginęły w nich 1 652 osoby, a 32071 zostało rannych .

„Pomimo systematycznego spadku ogólnej liczby wypadków statystyki pokazują, że tereny zabudowane, w tym miasta, pozostają w dalszym ciągu bardzo niebezpieczne. Dzieje się tak, ponieważ wielu kierowców rozwija w mieście nadmierną prędkość. Widząc dużą skalę problemu zdecydowaliśmy się przeciwdziałać mu organizując kampanię społeczną. Jestem przekonany, że realizowane przez nas działania pomogą wpłynąć na zmianę postaw kierowców, przyczyniając się do ograniczenia liczby wypadków na terenach zabudowanych” – komentuje Tomasz Suski, Dyrektor Likwidacji Szkód w Liberty Direct. „Dzięki nowatorskiej formule programu, obejmującej przede wszystkim działania w social media, chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy młodych ludzi, którzy statystycznie częściej uczestniczą w wypadkach na terenie miast i przemawiając „ich językiem” spowodować u nich refleksję, że jazda z dozwoloną prędkością też może być „cool” – dodaje Tomasz Suski.

Akcja „Prędkość w mieście to obciach” to kolejna inicjatywa Liberty Direct wpisująca się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, koncentrującej się na podnoszeniu bezpieczeństwa ruchu drogowego. W marcu firma dołączyła do grona członków Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, w ramach którego ubezpieczyciel wspiera inicjatywy zmierzające do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Firma prowadzi również fapage https://www.facebook.com/BezpiecznyMalyPasazer poprzez angażuje społeczność fanów w dyskusję na temat odpowiedniej opieki nad dziećmi podczas jazdy samochodem.

Patroni ogólni akcji:

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego; Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego

Patroni medialni akcji:

Metro, autotrader.pl; mmoto.pl; regiomoto.pl