5.02.2014 Liberty Direct ubezpieczy turystów

Liberty Direct, firma specjalizująca się w sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych, robi kolejny krok w rozwoju biznesu. Rozszerza portfel o polisy turystyczne. Będą one oferowane Klientom indywidualnym, zarówno w directowych jak i tradycyjnych kanałach sprzedaży.

- Wprowadzenie ubezpieczeń turystycznych to odpowiedź na rosnące oczekiwania coraz bardziej wymagającego rynku, na którym przewagę konkurencyjną zyskują firmy zapewniające kompleksową ofertę produktową - komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. - Dywersyfikacja pozwoli nam zbudować silniejszą pozycję w ubezpieczeniach majątkowych - dodaje Michał Kwieciński.

Liberty Direct oferuje ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance, OC w życiu prywatnym oraz NNW. Ochroną można też objąć bagaż podróżny, sprzęt sportowy, a także rozszerzyć ją o dodatkowe ryzyka – amatorskie uprawianie sportów letnich lub zimowych, sporty wysokiego ryzyka, pracę zarobkową czy odwołanie uczestnictwa w imprezie turystycznej. Polisy Obieżyświat dostępne są w trzech wariantach,zróżnicowanych pod względem zakresu świadczeń i sum ubezpieczenia: Podstawowym, Optymalnym oraz Rozszerzonym, co pozwala na ich dostosowanie do indywidualnych potrzeb osoby podróżującej i rodzaju wyjazdu. Usługi są oferowane przy współpracy z Europ Assistance Polska.

- Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy lubią podróżować, niezależnie od tego, czy są to wyjazdy zorganizowane czy też przygotowywane „na własną rękę”. Dlatego obejmuje także ubezpieczenie kosztów odwołania imprezy turystycznej. Rodzice wyjeżdzający z dziećmi mogą liczyć ponadto na dodatkowe zniżki - mówi Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu i Kanału Direct Liberty Direct.

Liberty szacuje, że rynek ubezpieczeń turystycznych w Polsce jest wart około 250 mln zł, jednak długoterminowo będzie on systematycznie rósł wraz z coraz większą zamożnością i zagranicznym ruchem wyjazdowym Polaków.

Jak wynika z badań[1], 59% podróżujących Polaków wykupuje ubezpieczenie podróżne, a 10% posiada je w ramach innych produktów finansowych. Polacy kupują polisy turystyczne w biurach podróży (35%), u agenta ubezpieczeniowego (29%) lub bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeń (28%). Najwyżej cenią sobie organizację i pokrycie kosztów leczenia (86%) oraz transportu medycznego – 53%. Niemal co trzecia osoba (30%) uważa za najbardziej przydatne odszkodowanie z tytułu zagubienia lub opóźnienia bagażu, a 24% także z tytułu odwołania lub opóźnienia lotu.

-

[1]V Ogólnopolskie Badanie Assistance przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska, 20 maja 2013 r., http://europ-assistance.pl/akt1.php?id=230