4.03.2013 Warta Finansową Marką Roku 2013

Warta, za spektakularne umocnienie pozycji rynkowej i otwarcie na potrzeby nowych grup klientów, została uhonorowana przez Gazetę Finansową tytułem Finansowa Marka Roku 2013.

Jednocześnie Prezes Jarosław Parkot został uznany za jedną z dwudziestu pięciu najważniejszych osobowości w finansach.  

Gazeta Finansowa nagrodziła marki wyróżniające się na rynku kreatywnością i innowacyjnością, przy jednoczesnym prężnym rozwoju. Tytuł ,,Finansowej Marki Roku 2013" w kategorii ubezpieczenie otrzymało TUiR Warta za spektakularne umocnienie pozycji rynkowej i otwarcie na potrzeby nowych grup klientów.

Jak napisano w uzasadnieniu, Kapituła doceniła siłę i pozycję Warty na rynku oraz pozytywne zmiany w firmie w ubiegłym roku. „Mocna pozycja wicelidera na rynku ubezpieczeń majątkowych, 3 mln klientów, około 16 tys. osób w sieci sprzedaży i sieć placówek rozsiana po całej Polsce - z takim kapitałem weszła TUiR Warta SA w 2013 r. (…) obecnie spółka ma około 13,5 proc. udziału w rynku ubezpieczeń majątkowych i jest niekwestionowanym wiceliderem w tym segmencie. Takie spektakularne umocnienie pozycji zmieniło układ sił na rynku." – czytamy na łamach Gazety Finansowej.

Gazeta podkreśla również znaczenie wdrażanego przez Wartę unikalnego modelu biznesowego, który zakłada w ramach jednej spółki sprzedaż ubezpieczeń indywidualnych i dla małych i średnich firm pod dwiema markami handlowymi: Warta i HDI Asekuracja. Taki model sprzedaży pozwoli firmie dotrzeć z ofertą do szerszej grupy klientów i stać się ubezpieczycielem każdego Polaka.