27.11.2012 Trzy kwartały Grupy Ergo Hestia: rekordowa ocena klientów i rekordowy zysk

Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. Grupa Ergo Hestia jest na dobrej drodze do osiągnięcia najwyższego zysku w historii. W parze z rentownością idzie najlepsza w Polsce obsługa klientów – potwierdzona danymi Rzecznika Ubezpieczonych.

Ponad 3,25 mld zł składki przypisanej brutto – taką kwotę Polacy wydali na ubezpieczenia we wszystkich spółkach Grupy Ergo Hestia od stycznia do września 2012 r. To najlepszy wynik w historii. W sumie od początku 2012 r. spółki majątkowe Grupy Ergo Hestia zebrały 2,60 mld zł składki przypisanej brutto. Towarzystwo STU na Życie Ergo Hestia sprzedało po pierwszych trzech kwartałach polisy za 649,79 mln zł.

To rentowna sprzedaż: wynik techniczny wszystkich ubezpieczeniowych spółek Grupy przekroczył 148,95 mln zł i już jest niemal trzykrotnie wyższy, niż rezultat z całego ubiegłego roku.

Stała poprawa procesów likwidacji szkód i wprowadzenie innowacyjnych mechanizmów kontaktu z klientami zostały docenione w niezależnych badaniach. Klienci Ergo Hestii skarżą się najrzadziej i mają najmniej powodów do narzekań – to obraz obsługi klientów po trzech kwartałach 2012 r., oparty na danych Rzecznika Ubezpieczonych.

Widać wyraźnie, że na rynku wyłania się czołówka stabilnych towarzystw, które konsekwentnie rosną, stawiając na najbardziej rentowny, a nie jak najszybszy rozwój portfela. Jednym z liderów tej grupy jest właśnie sopocka Ergo Hestia.