25.09.2013 PZU partnerem strategicznym Europejskiego Forum Nowych Idei

Czy dzięki internetowi możemy pozwolić sobie na bezpośrednie formy demokracji? Jak wykorzystać nowe technologie do wzmocnienia społeczeństwa obywatelskiego? Czy media społecznościowe to rewolucja w relacjach producent – konsument?

Między innymi na te pytania odpowiedzi będą szukać uczestnicy sesji plenarnej organizowanej przez PZU w ramach EFNI. PZU po raz trzeci został strategicznym partnerem wydarzenia.

EFNI odbędzie się w Sopocie w dniach 25-27 września br. Hasłem przewodnim spotkania w tym roku jest „Co dalej Europo? Jak na nowo urządzić Stary Kontynent? Perspektywa biznesu”. Już po raz kolejny na polskie wybrzeże przyjadą z Europy i innych kontynentów ekonomiści, przedsiębiorcy i menedżerowie, by wspólnie z najwybitniejszymi przedstawicielami nauki, kultury, polityki i organizacji pozarządowych, szukać pomysłów na rozwiązanie najbardziej fundamentalnych problemów Europy – gospodarczych, politycznych i cywilizacyjnych.

W dyskusję nad tematem przewodnim konferencji włącza się PZU, organizując sesje plenarną „Nowe technologie a demokracja, społeczeństwo i rynek”. Podczas panelu prowadzonego przez Andrzeja Klesyka, prezesa zarządu PZU SA, przedstawiciele biznesu, polityki i mediów będą rozmawiać o wpływie rozwoju nowych technologii i mediów społecznościach na społeczeństwo, możliwości ich wykorzystania w demokracji bezpośredniej i budowie społeczeństwa obywatelskiego. Nie zabraknie też perspektywy biznesowej: korzyści i zagrożeń wynikających z wykorzystania nowych technologii jako źródła informacji o klientach oraz ułożenia relacji pomiędzy blogosferą i biznesem.

„Wszyscy uczestniczymy w rewolucji informacyjnej. Na naszych oczach nabiera ona tempa, ingeruje w świat rzeczywisty, zmieniając społeczeństwo, gospodarkę, politykę i nas samych. Obserwacja i przewidywanie tych trendów jest trudnym wyzwaniem. Wspólnie ze znakomitymi gośćmi EFNI będziemy starali się znaleźć odpowiedź na pytania, jak Internet wpływa na demokrację i budowę społeczeństwa obywatelskiego, a także co zmienia w relacjach pomiędzy firmą, a konsumentem” – mówi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA.

W sesji plenarnej, która odbędzie się 27 września o godzinie 12:00 wezmą udział:
Michał Boni, Minister Administracji i Cyfryzacji, który to resort jest odpowiedzialny za wdrożenie w Polsce zrębów społeczeństwa informacyjnego, z wykształcenia kulturoznawca.
Edwin Bendyk, dziennikarz związany z POLITYKĄ, zajmujący się problematyką cywilizacyjną, kwestiami modernizacji, ekologii i rewolucji cyfrowej, wykładowca akademicki, autor bloga: Antymatrix http://bendyk.blog.polityka.pl/
Benjamin Barber, filozof i politolog i autor 17 książek, w tym bestsellerów „Silna demokracja”, „Dżihad kontra Mcświat” czy „Skonsumowani”. Jest propagatorem ponownego skupienia się na społecznościach obywatelskich i obywatelstwie zaangażowanym, jako na narzędziach budowania efektywnej demokracji.
William Dutton, profesor z Oxford Internet Institute, wybitny badacz interentu, prowadzi projekt Oxford e-Social Science. Pracuje nad koncepcją „piątej władzy”, której upatruje w mediach społecznościowych.
Natalia Hatalska, jedna z najbardziej wpływowych polskich blogerek, specjalizuje się w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej, wykładowca na SGH, Uniwersytecie Gdańskim oraz Szkole Wyższej Psychologii Społeczne