23.12.2013 Liberty Direct coraz mocniejsze. 228 mln składki po III kwartałach

Blisko 230 mln zł składki przypisanej brutto (228,34 mln zł) w ciągu III kwartałów br., w tym niemal 80 mln zł (78,57 mln zł) w III kwartale, zebrała firma ubezpieczeniowa Liberty Direct. Oznacza to, że osiągnęła po III kwartale 11% wzrost składki w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wynik ten zapewnia firmie coraz silniejszą pozycję na rynku ubezpieczeń majątkowych.

W podziale na poszczególne linie produktowe na szczególną uwagę zasługuje intensywny wzrost przypisu Liberty Direct z Autocasco, który wyniósł w III kwartale aż 14%. Wzrost ten został osiągnięty na rynku odnotowującym w tym obszarze znaczące spadki. Firma osiągnęła również wzrosty przypisu z OC komunikacyjnego, który zwiększył się o 11%, z NNW o 11% oraz z Assistance 29%. Liczba polis w ochronie ubezpieczyciela wyniosła po III kwartałach ponad 450 tys. (wzrost o 12% po III kwartałach). „Choć warunki ekonomiczne nie sprzyjają ubezpieczycielom, wychodzimy z trudnej sytuacji rynkowej obronną ręką, osiągając dużo lepsze wyniki niż konkurencja. Przewagę budujemy dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, precyzyjnej polityce pricingowej oraz skutecznej strategii HR. Wszystko to przekłada się na wysoką satysfakcję klientów oraz partnerów biznesowych, co znajduje odzwierciedlenie w dynamicznej sprzedaży” – powiedział Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Dobre wyniki sprzedażowe idą w parze z utrzymywaniem wysokiej jakości obsługi Klientów. W ostatnim czasie Liberty Direct dołączyła do grona laureatów programu "Firma Przyjazna Klientowi”. Nagroda została przyznana firmie na podstawie niezależnego badania prowadzonego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania, która podczas wywiadów telefonicznych zapytała blisko 700 klientów o satysfakcję, szczegółową ocenę jakości współpracy, obsługę klienta na infolinii, a także o rekomendację produktów ubezpieczyciela. Wynik uzyskany przez Liberty Direct był bardzo wysoki i wyniósł aż 92%. Firma otrzymała również tytuł Gwiazda Jakość Obsługi 2013 przyznany przez społeczność konsumentów multiplatformy Polskiego Programu Jakość Obsługi, który monitoruje poziom zadowolenia i satysfakcji Klientów w Polsce.

Dzięki skutecznej polityce HR Liberty Direct zostało uhonorowane tytułem Najlepszy Pracodawca 2013. Wyróżnienie to zostało przyznane ubezpieczycielowi już po raz trzeci, w tym roku jednak w kategorii dużych przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 400 osób.

Działania marketingowe firmy w III kwartale skoncentrowane były na promowaniu ubezpieczeń komunikacyjnych oraz mieszkaniowych poprzez zintegrowane aktywności telewizyjne oraz internetowe. Do budowania rozpoznawalności marki Liberty Direct przyczynia się również kampania „Prędkość w mieście to obciach”, w ramach której został zorganizowany crowdsourcingowy konkurs na film promujący bezpieczną jazdę w mieście. Nagrodzone spoty zostały obejrzane przez internautów blisko 400 tys. razy.

Liberty Mutual Holding Company SA wraz ze spółkami zależnymi, do której należy Liberty Direct, wypracowała w III kwartale br. zysk netto w wysokości 481 milionów dolarów oraz 1,247 miliarda dolarów po III kwartałach br. Tym samym w III kwartale br. firma zwiększyła zysk o 16 milionów dolarów, oraz o 184 miliony dolarów po III kwartałach br., w porównaniu do analogicznych okresów 2012 roku.