16.06.2014 Grupa PZU nagrodzona za działania w obszarze marki pracodawcy

Po raz kolejny w tym roku PZU otrzymał nagrodę za działania wizerunkowe w obszarze marki pracodawcy.

Tym razem firma została wyróżniona za Najlepszą Kampanię Employer Branding i nagrodę główną za Najlepsze Wykorzystanie Social Media w konkursie EB Stars oraz nagrodę główną w kategorii Doskonała Kampania Internetowa konkursu EB Excellence Awards.

Uznanie ekspertów obu konkursów PZU zyskał przede wszystkim za kompleksowość i spójność działań wizerunkowych. W umiejętny sposób kierowane były one do studentów i profesjonalistów oraz poprzedzone zostały solidną pracą wewnętrzną – zmianami w kulturze organizacyjnej oraz unowocześnieniem procesów HR.

- Nasze działania rozpoczęliśmy od zmian kultury organizacyjnej, budując biznesowe środowisko nastawione na wyniki. Równolegle podjęliśmy decyzję o rozwoju employer brandingu tworząc m.in. interesującą ofertę dla studentów i rozwijając komunikację z profesjonalistami. To wszystko przynosi znakomite efekty wizerunkowe, ale przede wszystkim pozwoliło poprawić wskaźniki HR takie jak m.in. liczba CV na ofertę pracy czy dopasowanie kandydatów do organizacji – mówi Anna Jastrzębska, Dyrektor ds. Zarządzania Rozwojem w PZU.

Jesienną kampanię PZU rozpoczął spot reklamowy „Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU” z prawie 2 milionami odsłon w internecie, z kontynuacją w postaci konkursu „Poznaj Świat PZU” z ponad 2,5 tysiącami zgłoszeń oraz badania „Oczekiwania profesjonalistów na rynku”. Całość uzupełniała konferencja prasowa z debatą ekspercką w centrali PZU oraz cykl Dni Grupy PZU na uczelniach z mobilnym kinem 5D i symulatorem dachowania. - Kiedy myślę sukces HR 2013 od razu widzę PZU, które przez ten rok wykonało niesamowitą pracę wizerunkową. Najważniejsze jest to, co zadziało się w głowach potencjalnych kandydatów. Firma poza tym świetnie wykorzystuje działania na Facebooku i całościowo spójnie dba o employer branding – uzasadniało swój wybór jury konkursu Bohaterowie HR.

Działania w obszarze wizerunku pracodawcy PZU w mediach społecznościowych oparte zostały o profil PZU na LinkedIn i Blog ekspertów PZU dla profesjonalistów oraz fanpage Grupa PZU Kariera dla studentów. – Facebook pozwolił nam wielokrotnie zwiększyć zasięg podejmowanych działań wizerunkowych i wiarygodnie pokazywać młodym ludziom zmiany w PZU – podkreśla Łukasz Trzeszczkowski, Doradca ds. Marki Pracodawcy. – Dzięki konkursowi Inwestycja w Przyszłość fanpage w 4 miesiące zyskał uznanie ponad 38 tysięcy aktywnych studentów, którzy docenili tworzoną wewnętrznie zawartość profilu oraz ofertę PZU i zostali z nami na dłużej - dodaje.

Podjęte działania docenione zostały przez jury cenionych konkursów branżowych takich jak Bohaterowie HR (kategoria Sukces Roku), Employer Branding Excellence Awards (Doskonała Kampania Internetowa) i Employer Branding Stars (Najlepsza Kampania Employer Branding / Najlepsze Wykorzystanie Social Media). Działania promocyjne przyniosły też efekty wśród studentów, czego wyrazem jest awans PZU do dziesiątki Pracodawców Roku oraz awans o 21 miejsc w rankingu Idealny Pracodawca (miejsce 13). Do PZU wpłynęło też kilka tysięcy aplikacji do udziału w programie praktyk i staży PZU, dzięki któremu blisko 80 młodych ludzi z całej Polski od połowy czerwca i od października będzie zdobywać praktyczną wiedzę i doświadczenie biznesowe pod okiem ekspertów firmy.