15.01.2013 Assistance domowy - na co warto zwrócić uwagę?

Otwierasz konto lub korzystasz z karty płatniczej - zainteresuj się
ofertą dodatkową, którą banki proponują we współpracy z towarzystwami
ubezpieczeniowymi. Coraz popularniejsza staje się oferta „assistance
dla domu”, która ma pomóc zabieganym klientom w nieprzewidzianych
zdarzeniach losowych.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia dla
Europ Assistance niespełna jedna trzecia klientów wie, że usługa
assistance dla domu jest dołączona do posiadanego przez nich konta lub
karty płatniczej. Częstotliwość korzystania z tego rodzaju usług
również okazuje się być zastanawiająca. Okazuje się bowiem, że wśród
tej niewielkiej grupy świadomych posiadaczy ubezpieczenia większość z
nich korzysta z niego rzadziej niż raz w roku. Warto więc nie tylko
sprawdzić czy Bank nie przewidział takiej usługi w ramach posiadanych
przez nas produktów bankowych, a także dokładnie dowiedzieć się w
jakich sytuacjach przysługuje nam pomoc w domu. Jak zawsze diabeł tkwi
w szczegółach - w tym wypadku w OWU - Ogólnych Warunkach
Ubezpieczenia. Na co powinniśmy zwrócić uwagę nabywając takie
ubezpieczenie? Jak uniknąć rozczarowania? Przygotowaliśmy kilka
wskazówek.
Złota rączka zawsze i wszędzie?
Licząc na opiekę złotej rączki musimy pamiętać, że oferta assistance
dotyczy nieruchomości, w której jesteśmy zameldowani, bądź którą
podaliśmy jako nasz adres zamieszkania w banku. U teściów, siostry czy
zaprzyjaźnionej sąsiadki z usług assistance przypisanych do konta czy
karty – nie skorzystamy. Sprawdźmy też, jak często przysługuje nam
pomoc fachowca. Zazwyczaj możemy ją wezwać dwa razy do roku, kiedy
doszło do uszkodzenia naszego mienia w wyniku zdarzenia losowego,
czyli pożaru, uderzenia pioruna, przepięcia, uderzenia pojazdu
mechanicznego, gradu, powodzi, mrozu, zalania przez osoby trzecie,
kradzieży z włamaniem lub wandalizmu. Niezależnie od zdarzeń losowych,
najczęściej możemy również liczyć na dwukrotną pomoc w roku do sprzętu
RTV, dwukrotną do AGD i jednorazową do PC. Nie możemy zatem wzywać
specjalisty bezpłatnie w ramach ubezpieczenia za każdym razem, gdy
drukarka odmówi nam współpracy.
Darmowy hydraulik
Darmowy, ale w granicach kwoty, którą ubezpieczyciele precyzują w OWU.
Zazwyczaj jest to 400-500 zł. Jednak nie zawsze jest to wartość samej
usługi ale wliczony w nią jest także m.in. koszt dojazdu fachowca – a
ten w Warszawie może wynieść nawet 150 złotych. Za części zamienne
musimy zapłacić sami. Sami również musimy je kupić chyba, że inaczej
umówimy się – już we własnym zakresie - ze specjalistą. Ponadto, kwota
ujęta w OWU nie zawsze zawiera koszt zużytych do naprawy materiałów
dodatkowych np. klejów, smarów czy olejów. Darmowa wizyta hydraulika
może zatem w praktyce oznaczać: darmową diagnozę. Naprawa będzie
wówczas wymagała dodatkowej wizyty, która niekoniecznie jest
gwarantowana w ramach pakietu assistance.
Specjalista przybywa z pomocą
Zazwyczaj ubezpieczyciele zobowiązują się, że w przypadku kłopotów z
zamkiem szybko pojawi się u nas ślusarz, powodzi w domu – hydraulik,
wybitej szyby przez wichurę – szklarz. Ale już specjalista od AGD/RTV
i PC ma zwykle trzy dni robocze na reakcję. Upewnijmy się też, czy
informatyk w ramach usługi assistance naprawi laptop, tablet lub
skaner, gdyż oferta naszego banku może dotyczyć tylko komputerów
stacjonarnych.
Koniec problemów z pralką
W ramach assistance dla domu możemy liczyć, że fachowiec naprawi
zepsutą pralkę. Owszem, ale nie każdą. OWU zazwyczaj precyzuje, że
ubezpieczenie obejmuje sprzęt nie starszy niż pięć, sześć lat. Z kolei
sprzęt objęty gwarancją, a naprawiany przez innego niż serwisowy
fachowca, gwarancję może stracić. Przygotujmy więc zawczasu paragon,
żeby móc udokumentować wiek pralki i sprawdźmy czy darmową naprawą nie
naruszymy warunków obowiązującej gwarancji.
„Oferta assistance domowy obejmuje pomoc fachowców w przypadku awarii
lub zdarzenia losowego. Ponadto, w jej ramach ubezpieczyciele oferują
także wsparcie w zakresie znalezienia specjalisty, którego
potrzebujemy. To wygodne, jeśli nie znamy w okolicy glazurnika i nie
chcemy tracić czasu na jego szukanie. W wypadku włamania do naszego
domu lub mieszkania możemy także liczyć na usługę bezpłatnej ochrony
naszego mienia, a nawet opłacenie hotelu. W sytuacjach nagłych daje to
nam i naszej rodzinie poczucie bezpieczeństwa” – mówi Robert Trzeciak
z Aspiro.
Gdzie szukać oferty assistance domowego?
Assistance domowy znajduje się m.in. w ofercie dołączanej do kont
osobistych dla klientów mBanku, Banku Gospodarki Żywnościowej,
Deutsche Bank PBC i Credit Agricole. Deutsche Bank PBC oraz Credit
Agricole umożliwiają także zakup pakietu assistance domowy do kart
kredytowych, a MultiBank – do karty debetowej dołączanej do konta lub
jako dodatku do ubezpieczenia mieszkania.
Klienci mBanku mogą skorzystać natomiast z ubezpieczenia „Dom 24h”,
które w zależności od wariantu kosztuje od 6 do 18 zł.W zależności od
wybranej opcji przysługuje nam wówczas pomoc ślusarza w razie kłopotów
np. z zatrzaśniętymi drzwiami, fachowca w przypadku awarii AGD/RTV czy
wyjątkowo szeroki zakres assistance do sprzętu PC, w którym oferta
obejmuje zarówno komputery stacjonarne jak i laptopy, drukarki,
skanery. W mBanku możemy liczyć na pomoc „Domowego Serwisu Concierge”,
który na nasze życzenie pomoże nam zorganizować pomoc domową,
dekoratora wnętrz czy nawet opiekę do dziecka.
Osoby decydujące się na konto osobiste w Banku Gospodarki Żywnościowej
w ramach planu taryfowego „Plan Aktywny” zapłacą do 18 złotych
miesięcznie za konto, ale mogą skorzystać z oferty „Pakiet dla domu
Plus”. W ramach tego pakietu specjalista przyjedzie dwa razy w roku
naprawić nasz sprzęt AGD i RTV. Ponadto, na infolinii
budowlano-remontowej uzyskamy także poradę nt. podatków czy
formalności, które są wymagane przy remoncie mieszkania, zakupie
działki, mieszkania i domu.
W DB PBC z usługi „Pomoc techniczna i pomoc medyczna w domu”
skorzystają posiadacze Konta db Koneser, a także właściciele kont db
Life, db Invest oraz db Elite. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje
interwencje fachowców do 600 zł. Za części zamienne oczywiście płacimy
sami. Mamy prawo do naprawy sprzętu RTV i AGD nie starszego niż 6 lat
oraz komputerów stacjonarnych i monitorów do 5 lat.
„Aby mieć satysfakcję z bezpłatnej i szybkiej pomocy, naprawy czy
wsparcia infolinii – warto dokładnie poznać szczegóły naszego
ubezpieczenia, tak by najpełniej wykorzystywać to, co mamy w naszym
pakiecie” – podsumowuje Robert Trzeciak.

 

źródło: Aspiro